Updated on January 31, 2024
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Η «Παιχνιδοκεντρική μάθηση» (Game Based Learning), μπορεί να επιφέρει ωφέλιμα αποτελέσματα για τους εκπαιδευτικούς, βοηθώντας τους να αναπτύξουν δεξιότητες στον εκπαιδευτικό και τεχνικό τομέα. Αυτό συντελεί στην προώθηση της κριτικής σκέψης και της ικανότητας επίλυσης προβλημάτων κατά τη διαδικασία διδασκαλίας (Akcaoglu & Kale, 2016).
Στο παρόν ιστολόγιο λοιπόν, θα επικεντρωθούμε στη θεματική «Παιχνιδοκεντρική μάθηση» (Game Based Learning), στο πλαίσιο επιμόρφωσης σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με τη μεθοδολογία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Η «Παιχνιδοκεντρική μάθηση» είναι μια εκπαιδευτική προσέγγιση που συνδέει το παιχνίδι με την εκπαίδευση, ενθαρρύνοντας την ενεργό συμμετοχή, τη δημιουργικότητα και την ανεξάρτητη σκέψη στη μάθηση. Η μάθηση με βάση το παιχνίδι δεν είναι απλώς η δημιουργία παιχνιδιών για να παίξουν οι μαθητές, αλλά ο σχεδιασμός μαθησιακών δραστηριοτήτων που μπορούν να εισαγάγουν σταδιακά έννοιες και να καθοδηγήσουν τους χρήστες προς μια σειρά μαθησιακά αποτελέσματα (Δημητριάδης, 2015). Σημαντική παράμετρος αυτής της προσέγγισης αποτελούν η τριάδα : επανάληψή –αποτυχία – επίτευξη στόχων, μέσω της δοκιμής και του λάθους (Perotta, 2013) και η ισορροπία ανάμεσα στην δυσκολία και πρόκληση του παιχνιδιού, διότι ο μεγάλος βαθμός δυσκολίας ίσως έχει αποτρεπτικά αποτελέσματα στη μάθηση (Shi, & Shih, 2015). Η επιμόρφωση στην «Παιχνιδοκεντρική μάθηση», επομένως, κρίνεται απαραίτητη και ενδέχεται να περιλαμβάνει διάφορες πτυχές και προσεγγίσεις. Γι’ αυτό από την αρχή της οφείλουμε να ορίσουμε τους μαθησιακούς στόχους μας.
Αφού ολοκληρώσετε την παρούσα επιμόρφωση, θα πρέπει να είστε σε θέση να:
- κατανοείτε την έννοια της παιχνιδοκεντρικής μάθησης (Game-Based Learning- GBL),
- αναγνωρίζετε τις θετικές επιρροές και αποτελέσματα που προσφέρει στην εκπαιδευτική διαδικασία (συμβατική και εξΑΕ)
- προσδιορίζετε τις αρχές και προϋποθέσεις που διέπουν την παιχνιδοκεντρική μάθηση
- σκιαγραφείτε το ρόλο του εκπαιδευτικού σε ένα πλαίσιο παιχνιδοκεντρικής μάθησης
Βιβλιογραφία
Akcaoglu, M., & Kale, U. (2016). Teaching to teach (with) game design: Game design and learning workshops for preservice teachers. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 16(1), 60-81 https://www.researchgate.net/publication/296484319_Teaching_to_Teach_With_Game_design_Game_design_and_Learning_Workshops_for_Preservice_Teachers
Δημητριάδης, Σ., (2015). Παιχνιδοκεντρική Μάθηση.[Κεφάλαιο]. Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτικό λογισμικό, Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. κεφ. 9. https://repository.kallipos.gr/handle/11419/3397
Perrotta, C. F. (2013). Game-based Learning: Latest Evidence and Future Directions (NFER Research Programme: Innovation in Education). National Foundation for Educational Research. https://www.researchgate.net/publication/268445246_Game-based_learning_latest_evidence_and_future_directions#fullTextFileContent
Shi, Y. R., & Shih, J. L. (2015). Game factors and game-based learning design model. International Journal of Computer Games Technology, 11-11. (σ.5) https://www.hindawi.com/journals/ijcgt/2015/549684/
Ακολουθεί ένας σύνδεσμος με επιπρόσθετα επερχόμενα σεμινάρια με θέμα από το europass για να επεκτείνετε τις γνώσεις σας μετά το πέρας της επιμόρφωσής μας: