Μπορείτε να παρακολουθήσετε τα παρακάτω βίντεο που παρουσιάζει βασικές δεξιότητες της τεχνικής και των τεσσάρων οργάνων καθώς και σωματικών ασκήσεων και στην συνέχεια διαβάστε για το κάθε όργανο αναλυτικά.
Dec 08
Βασικές δεξιότητες στην Ρ. Γ
Dec 08
Μπάλα.
Οι παρακάτω υποχρεωτικές ασκήσεις στην μπάλα εμπλουτίζουν ένα αγωνιστικό πρόγραμμα ρυθμικής.
Ειδικές Βασικές Τεχνικές Ομάδες Οργάνου.
- Μεγάλο κύλισμα της Μπάλας πάνω από τουλάχιστον δύο μεγάλα τμήματα του σώματος
- Φιγούρες οκτώ (οχτάρια) της μπάλας με κυκλική κίνηση του/των βραχίονα/νων
- Υποδοχή της Μπάλας με ένα χέρι.
- Χτυπήματα (αναπηδήσεις):
- Σειρά (min.3) μικρών χτυπημάτων (κάτω από το επίπεδο του γόνατος)
- από το πάτωμα
- Ένα ψηλό χτύπημα (επίπεδο γόνατος και ψηλότερα) από το πάτωμα
- Χτυπήματα (αναπηδήσεις):
- Σειρά (min.3) μικρών χτυπημάτων (κάτω από το επίπεδο του γόνατος) από το πάτωμα
- Ένα ψηλό χτύπημα (επίπεδο γόνατος και ψηλότερα) από το πάτωμα
Μη Βασικές Τεχνικές Ομάδες Οργάνου
- Κύλισμα της Μπάλας στο πάτωμα.
- Κύλισμα του σώματος στη μπάλα στο πάτωμα.
- Σειρά 3 κυλισμάτων: συνδυασμός μικρών κυλισμάτων.
- Σειρά (min.3) υποβοηθούμενων μικρών κυλισμάτων στο πάτωμα ή στο σώμα.
- “Flip-over” κίνηση της Μπάλας
- Περιστροφή/ές του χεριού/ών γύρω από τη Μπάλα
- Ελεύθερη περιστροφή/ές της Μπάλας σε ένα μέρος του σώματος, συμπεριλαμβανομένης της ελεύθερης περιστροφής της μπάλας στην κορυφή του δακτύλου.
- Αναπήδηση (rebound) στο πάτωμα μετά από ψηλό πέταγμα και άμεση ανάκτηση.
- χρησιμοποιώντας διαφορετικά μέρη του σώματος (όχι τα χέρια).
Ο παρακάτω σύνδεσμος σας δίνει την δυνατότητα να παρακολουθήσετε μια κινητική ρουτίνα με Μπάλα.
Dec 08
Στεφάνι
Οι παρακάτω υποχρεωτικές ασκήσεις στο στεφάνι εμπλουτίζουν ένα αγωνιστικό πρόγραμμα ρυθμικής.
Ειδικές Βασικές και Βασικές Τεχνικές Ομάδες Οργάνου
- Μεγάλο κύλισμα του Στεφανιού πάνω από τουλάχιστον δύο μεγάλα τμήματα
- του σώματος.
- Περιστροφές του Στεφανιού γύρω από τον άξονά του γύρω από τα δάχτυλα ή από μέρος του σώματος.
- Περιστροφή (min. 1) του Στεφανιού γύρω από το χέρι ή γύρω από μέρος του σώματος.
- Πέρασμα μέσα από το Στεφάνι με όλο ή μέρος του σώματος (δύο μεγάλα τμήματα του σώματος).
Μη Βασικές Τεχνικές Ομάδες Οργάνου
- Κύλισμα του Στεφανιού στο πάτωμα.
- Περιστροφή (min.1) στο πάτωμα γύρω από τον άξονα.
- Αναπήδηση (rebound) στο πάτωμα μετά από ψηλό πέταγμα και άμεση ανάκτηση χρησιμοποιώντας διαφορετικά μέρη του σώματος (όχι τα χέρια).
Ο παρακάτω σύνδεσμος σας δίνει την δυνατότητα να παρακολουθήσετε μία κινητική ρουτίνα με Στεφάνι.
Dec 08
Κορίνες.
Ειδικές Βασικές και Βασικές Τεχνικές Ομάδες Οργάνου.
- Μύλος/οι: ένας μύλος αποτελείται από τουλάχιστον 4-6 μικρούς κύκλους των Κορινών με χρονική καθυστέρηση και με εναλλασσόμενους σταυρωτούς και μη σταυρωτούς καρπούς/ χέρια κάθε φορά, που κρατιούνται από την άκρη (μικρό κεφάλι)
- Μικρά πετάγματα δύο ξεκλείδωτων Κορινών με 360° περιστροφή και υποδοχή: μαζί ταυτόχρονα ή εναλλάξ
- Ασυμμετρικές κινήσεις 2 Κορινών
- Μικροί κύκλοι (min. 1) με δύο Κορίνες, ταυτόχρονα ή εναλλάξ, μία κορίνα σε κάθε χέρι κρατημένη από την άκρη (μικρό κεφάλι)
Μη Βασικές Τεχνικές Ομάδες Οργάνου
- Ελεύθερες περιστροφές 1 ή 2 Κορινών («ξεκλείδωτες» ή «κλειδωμένες») πάνω ή
- γύρω από ένα μέρος του σώματος ή γύρω από την άλλη Κορίνα
- Tapping (min.1).
- Μικρό πέταγμα των δύο κλειδωμένων Κορινών.
- Μεγάλο Κύλισμα πάνω από δύο τουλάχιστον μεγάλα μέρη σώματος με μία ή δύο Κορίνες
- Κύλισμα μίας ή δύο Κορινών σε μέρος του Σώματος ή στο πάτωμα • Μικροί κύκλοι (min. 1) και των δύο Κορινών κρατημένες στο ένα χέρι.
- Σειρά (min.3) μικρών κύκλων με μία Κορίνα.
Ο παρακάτω σύνδεσμος σας δίνει την δυνατότητα να παρακολουθήσετε μια κινητική ρουτίνα με κορίνες.
Dec 08
Κορδέλα
Ειδικές Βασικές και Βασικές Τεχνικές Ομάδες Οργάνου
- Σπιράλ (min. 4-5 κύκλοι)
- Φιδάκια (min. 4-5 κύματα), σφιχτά και σε ίδιο ύψος στον αέρα ή στοπάτωμα
- “Boomerang”: άφημα, τράβηγμα προς τα πίσω της μπακέτας κρατώντας την άκρη της Κορδέλας και υποδοχή της μπακέτας
- “Echappé”: περιστροφή της μπακέτας κατά τη διάρκεια της πτήσης της
Μη Βασικές Τεχνικές Ομάδες Οργάνου
- Περιστροφική κίνηση της μπακέτας της Κορδέλας γύρω από το χέρι
- Τύλιγμα (ξετύλιγμα)
- Κίνηση της Κορδέλας γύρω από ένα μέρος του σώματος που δημιουργείται όταν η μπακέτα κρατιέται από διαφορετικά μέρη σώματος (χέρι, λαιμός, γόνατο, αγκώνας).
- Μεσαίος κύκλος της Κορδέλας
- Σπιράλ στο πάτωμα γύρω από τη μπακέτα
- Κύλισμα της μπακέτας της Κορδέλας σε μέρος του σώματος
- Πέρασμα με το σύνολο ή μέρος του σώματος μέσα ή πάνω από το σχήμα της Κορδέλας
- Μεγάλο Κύλισμα της μπακέτας πάνω σε δύο τουλάχιστον μεγάλα μέρη του σώματος.
Ο παρακάτω σύνδεσμος σας δίνει την δυνατότητα να παρακολουθήσετε μια κινητική ρουτίνα με κορδέλα.
Dec 08
Σχοινί.
Ειδικές Βασικές και Βασικές Τεχνικές Ομάδες Οργάνου
- Πέρασμα με ολόκληρο ή μέρος του σώματος μέσα από το ανοιχτό Σχοινί που γυρίζει προς τα εμπρός, προς τα πίσω ή προς τα πλάγια. επίσης με:
- Σχοινί διπλωμένο στα 2 ή περισσότερο
- Διπλή περιστροφή του Σχοινιού
- Άφημα και υποδοχή της μίας άκρης του Σχοινιού, με ή χωρίς περιστροφή
- (π.χ. Echappé)
- Περιστροφές της ελεύθερης άκρης του Σχοινιού, Σχοινί κρατημένο από τη μία
- άκρη (π.χ.: σπιράλ)
- Αναπηδήσεις με πέρασμα μέσα από το Σχοινί
- Σειρά (min. 3): Σχοινί γυρίζει προς τα εμπρός, προς τα πίσω ή προς τα εμπρός
- Υποδοχή του ανοιχτού Σχοινιού με μία άκρη σε κάθε χέρι χωρίς στήριξη σε άλλο μέρος του σώματος
Μη Βασικές Τεχνικές Ομάδες Οργάνου
- Περιστροφή (min. 1), Σχοινί διπλωμένο στα δύο (στο ένα ή ταδύο χέρια)
- Περιστροφές (min.3), Σχοινί διπλωμένο στα τρία ή τέσσερα
- Ελεύθερη περιστροφή (min. 1) γύρω από μέρος του σώματος
- Περιστροφή (min. 1) του τεντωμένου, ανοιχτού Σχοινιού, κρατημένο από τη μέση ή από την άκρη
- Μύλοι (Σχοινί ανοιχτό, κρατημένο από τη μέση, διπλωμένο στα δύο ή περισσότερο)
- Τύλιγμα ή ξετύλιγμα γύρω από μέρος του σώματος
- Σπιράλ με το σχοινί διπλωμένο στα δύο.
Στον παρακάτω σύνδεσμο θα μπορέσετε να παρακολουθήσετε μια αγωνιστική ρουτίνα στο σχονάκι.
Dec 08
Η εξέλιξη της Ρ.Γ. με λίγα λόγια!
Στο power point που σας δίνεται παρουσιάζονται σύντομα οι κύριες διαφορές στην εξέλιξη του αθλήματος με το πέρασμα των χρόνων ενώ στον σύνδεσμο γίνεται μια ιστορική αναδρομή.
Dec 08
Η “γένεση” της ρυθμικής γυμναστικής.
Η ρυθμική γυμναστική είναι ένα Ολυμπιακό Άθλημα με ιστορία μόλις 85 χρόνων. Παρά την μικρή του ηλικία, το άθλημα εξελίσσεται με ιλιγγιώδη ρυθμό. Είναι ένα άθλημα αποκλειστικά γυναικείο και εκτελείται τόσο ατομικά όσο και ομαδικά. Στις αρχές της δεκαετίας του 40 εμφανίζεται με την αγωνιστική της μορφή και δημιουργείται το άθλημα της Ρυθμικής Γυμναστικής, που τα πρώτα χρόνια ονομαζόταν Μοντέρνα Γυμναστική.Εκτελείται με 5 όργανα - σχοινάκι, μπάλα, στεφάνι, κορδέλες και κορύνες - αλλά στις διεθνείς διοργανώσεις χρησιμοποιούνται μόνο 4, τα οποία επιλέγονται ανά διετία από τη Διεθνή Ομοσπονδία.
Αποτελεί ένα συνδυασμό άθλησης και χορού, γεγονός που δίνει στις αθλήτριες τη χάρη, την αρμονία, τον συντονισμό του χορού αλλά και τη δυναμική του αθλήματος. Για αυτό ακριβώς το λόγο, ιδανική ηλικία έναρξης ενασχόλησης με την ρυθμική είναι τα 3-4 έτη όπου μαθαίνουν, με την συνοδεία μουσικής, απλές ασκήσεις ρυθμικής και έρχονται σε επαφή με τα όργανα του αθλήματος. Σε μεγαλύτερες ηλικίες και ανάλογα με τα χρόνια συμμετοχής στο πρόγραμμα μας, τα παιδιά εντάσσονται σε τμήματα όπου αυξάνεται κλιμακωτά η δυσκολία των ασκήσεων.
Dec 08
Κανονισμοί.
Οι αθλήτριες αγωνίζονται σε ένα τάπητα διαστάσεων 13χ13 μ. πάντα με τη συνοδεία μουσικής σε προγράμματα με Σχοινάκι, Στεφάνι, Μπάλα, Κορύνες και Κορδέλα. Η διάρκεια των προγραμμάτων είναι 1:15-1:30 για το Ατομικό, και 2.15-2.30 για το Ομαδικό.
Τα όργανα χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό με τις ασκήσεις του σώματος, τις στροφές, τα άλματα, τις ισορροπίες αναδεικνύοντας την τεχνική ικανότητα των αθλητριών.
Τα ατομικά αγωνίσματα περιλαμβάνουν τέσσερα από τα πέντε όργανα. Στο ομαδικό αγώνισμα οι ομάδες αγωνίζονται σε δύο προγράμματα, ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει δύο διαφορετικά όργανα κι ένα με ένα όργανο. Κάθε ομάδα αποτελείται από 5 αθλήτριες, οι οποίες συνεργάζονται για να παρουσιάσουν ένα θέαμα υψηλής τεχνικής δυσκολίας και αισθητικής. Τα όργανα καθορίζονται από την Τεχνική Επιτροπή Ρυθμικής Γυμναστικής της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας κάθε δύο χρόνια.
Βαθμολογείται από δύο εφορίες κριτών. Η εφορία της Σύνθεσης βαθμολογεί την τεχνική αξία (τον αριθμό και το επίπεδο των δυσκολιών) και την καλλιτεχνική αξία του προγράμματος (χορογραφία, σωστή επιλογή και πρωτοτυπία των ασκήσεων, εκφραστικότητα, επιλογή της μουσικής, αρμονία της κίνησης και του ρυθμού). Η εφορία Εκτέλεσης αξιολογεί τη σωστή εκτέλεση των ασκήσεων. Κάθε εφορία έχει και από έναν Κριτή Βοηθό.
Εάν θέλετε να διαβάσετε τους κανονισμούς παρακάτω βρίσκεται ο πλήρης κώδικας βαθμολογίας.