Updated on February 1, 2024
Memory game
Στο σημείο αυτό παρουσιάζεται ένα διαδραστικό παιχνίδι που θα μπορούσατε κι εσείς να αξιοποιήσετε στα πλαίσια της «Παιχνιδοκεντρικής Μάθησης» και αφού το προσαρμόσετε στο εκπαιδευτικό υλικό που θα θέλατε να διδάξετε. Το παιχνίδι αυτό θα μπορούσατε να το χρησιμοποιήσετε τόσο στη δια ζώσης διδασκαλία όσο και στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Πρόκειται για ένα παιχνίδι μνήμης (memory game). Οι μαθητές θα μπορούσαν να χωριστούν σε ομάδες για να υπάρχει η επικοινωνία και η αλληλεπίδραση αλλά, σαφώς, θα μπορούσε να το χρησιμοποιήσει και ατομικά ο κάθε μαθητής.
Στόχος του παιχνιδιού είναι να θυμάται ο παίκτης ποιες κάρτες έχει συναντήσει και πού βρίσκονταν αυτές ώστε όταν εντοπίζει τα ζευγάρια τους, να μπορεί να τις ταιριάζει. Νικητής είναι αυτός που θα καταφέρει να ταιριάξει όλες τις κάρτες εντός χρονικού ορίου που θα έχει οριστεί από τον εκπαιδευτικό ή αυτός που θα τις ταιριάξει πρώτος, αν το παιχνίδι εφαρμοστεί σε ομάδες και όχι ατομικά.
Ενδεικτικά, έχω προσαρμόσει τις κάρτες στο μάθημα των Γερμανικών και πιο συγκεκριμένα, στην παρουσίαση των αριθμών 1-6, τους οποίους έχουν διδαχθεί οι μαθητές του Δημοτικού. Το διαδραστικό αυτό παιχνίδι θα μπορούσε να αντικαταστήσει κάποιες φορές την «βαρετή» για τα παιδιά ορθογραφία και αντί αυτής να παίξουν και ταυτόχρονα να εξεταστούν χωρίς να το καταλάβουν.
Είναι ένα παιχνίδι που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα μαθήματα, όπως γλώσσα, Αγγλικά, ιστορία, γεωγραφία, μαθηματικά κλπ.
Τώρα, ας δούμε τη θεωρία στην πράξη. Ας παίξουμε!
Updated on February 1, 2024
Find the words / Κρυπτόλεξο
Ένα ακόμη διαδραστικό παιχνίδι που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είτε στη δια ζώσης είτε στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι το κρυπτόλεξο. Θα το προσαρμόσετε στο μάθημα που θέλετε να διδάξετε και οι μαθητές θα πρέπει να βρουν τις κρυμμένες λέξεις. Χωρισμένοι σε ομάδες, η ομάδα που θα βρει πρώτη όλες τις λέξεις θα έχει κερδίσει! Φυσικά, μπορεί να το χρησιμοποιήσει και μόνος του κάθε μαθητής και να πρέπει να βρει τις λέξεις εντός του χρονικού ορίου που θα έχει οριστεί από τον εκπαιδευτικό.
Updated on February 1, 2024
Drag the words / Τοποθέτησε τις λέξεις
Το επόμενο διαδραστικό παιχνίδι αφορά τη θεματολογία της επιμόρφωσης που παρακολουθήσατε.
Είναι ένα κείμενο από το οποίο λείπουν κάποιες λέξεις και οι λέξεις αυτές δίνονται μεμονωμένα με σκοπό να τοποθετηθούν στο σωστό κενό. Πρόκειται για ένα παιχνίδι που θα μπορούσατε εξίσου να χρησιμοποιήσετε σε πολλά μαθήματα του Δημοτικού, προσαρμόζοντάς το στο εκπαιδευτικό υλικό που θέλετε να διδάξετε, και οι μαθητές να κάνουν την άσκηση διασκεδάζοντας!
Posted on February 1, 2024
Προσβασιμότητα
Στο παρόν ιστολόγιο έχει ενεργοποιηθεί το εργαλείο προσβασιμότητας «Μεγάλο Κείμενο» προς διευκόλυνση των συμμετεχόντων που πιθανώς αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης.
Επιπλέον, η ψηφιακή αφήγηση παρουσιάζεται τόσο μέσω γραπτού λόγου προς διευκόλυνση όσων αντιμετωπίζουν πρόβλημα ακοής, όσο και μέσω προφορικού λόγου για ανθρώπους που αντιμετωπίζουν πρόβλημα όρασης.
Στόχος είναι να μην αποτελεί εμπόδιο στη μάθηση η ιδιαιτερότητα κανενός ανθρώπου και όλοι να έχουν ίσες ευκαιρίες και δυνατότητες!
Updated on February 1, 2024
Φόρμα αξιολόγησης
Αφού έχετε ολοκληρώσει την επιμόρφωση με θέμα «Παιχνιδοκεντρική Μάθηση», σας προτρέπω να προβείτε στην παρακάτω αξιολόγηση των γνώσεων που κατακτήσατε. Ο λόγος είναι διττός: αφενός θα αντιληφθείτε και οι ίδιοι αν πράγματι έχετε κατανοήσει όσα παρακολουθήσατε, καθώς θα σας παρέχεται ανατροφοδότηση, αφετέρου θα διαπιστώσω κι εγώ από μεριάς μου αν χρήζει βελτίωσης κάποιο σημείο της επιμόρφωσης και αν έχετε κατακτήσει τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα.
Σας ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία!
Updated on February 1, 2024
Οδηγός περαιτέρω μελέτης
Αν σας φάνηκε ενδιαφέρον το επιμορφωτικό πρόγραμμα και θα θέλατε επιπλέον γνώσεις και πληροφορίες αναφορικά με την Παιχνιδοκεντρική Μάθηση, παρακάτω παρατίθενται κάποιοι σχετικοί σύνδεσμοι:
Microsoft Word - GAME BASED LEARNNING.doc (auth.gr)
https://eric.ed.gov/?id=EJ1265904
https://amitos.library.uop.gr/xmlui/handle/123456789/4977
Updated on February 1, 2024
Προσδοκώμενα αποτελέσματα
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Α'Βάθμιας: «Παιχνιδοκεντρική Μάθηση»
Καλώς ήρθατε στο πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας με θέμα που αφορά την «Παιχνιδοκεντρική Μάθηση» (Game Based Learning)!
Σκοπός αυτού του εξ αποστάσεως επιμορφωτικού προγράμματος είναι να ενημερωθείτε για αυτή τη μέθοδο διδασκαλίας που ονομάζεται «Παιχνιδοκεντρική Μάθηση» (Game Based Learning - GBL) και να είστε σε θέση να την εφαρμόζετε στους μαθητές του Δημοτικού για να πραγματοποιείται πιο ευχάριστα το μάθημα!
Αφού παρακολουθήσετε αυτό το επιμορφωτικό πρόγραμμα, θα πρέπει να είστε σε θέση να:
- αντιλαμβάνεστε τον όρο «Game-Based Learning / Παιχνιδοκεντρική μάθηση»
- αντιλαμβάνεστε τα οφέλη που προσφέρει αυτή η μέθοδος στην εκπαίδευση
- διακρίνετε και να κατανομάζετε τα ψηφιακά παιχνίδια
- κατανομάζετε τα πλεονεκτήματα των ψηφιακών παιχνιδιών και να κατανοείτε τη χρησιμότητά τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση
- χρησιμοποιείτε διαδραστικά παιχνίδια προσαρμοσμένα στους μαθησιακούς στόχους που θέλετε να διδάξετε
Updated on February 1, 2024
Ψηφιακή αφήγηση
Τώρα θα παρακολουθήσετε μία ψηφιακή αφήγηση που έχω δημιουργήσει με θέμα την «Παιχνιδοκεντρική Μάθηση» και ένα σενάριο με το οποίο πολλοί από έσας σίγουρα θα ταυτιστείτε και ίσως σας ωθήσει να διδάξετε με αυτήν τη μέθοδο και εσείς!
Updated on February 1, 2024
Παρουσίαση πρωτότυπου βίντεο
Σας καλωσορίζω στο Πρόγραμμα Επιμόρφωσης με θέμα την «Παιχνιδοκεντρική Μάθηση / Game Based Learning» και σας καλώ να ξεκινήσετε με το βίντεο που παρατίθεται ακολούθως. Μέσω αυτής της παρουσίασης, θα ενημερωθείτε για τη σημασία αυτής της μεθόδου διδασκαλίας, καθώς και για τους λόγους και τους τρόπους αξιοποίησής της από τους εκπαιδευτικούς.
Ας ξεκινήσουμε!
Updated on February 1, 2024
Διαδραστικό βίντεο
Συνεχίζεται η επιμόρφωση σχετικά με την «Παιχνιδοκεντρική Μάθηση» με ένα διαδραστικό βίντεο που σε κάποια σημεία του περιέχει ερωτήσεις που καλείστε να απαντήσετε και στη συνέχεια σας παρέχεται ανατροφοδότηση.