Ο Γάτος και το Μήλο

Κατεβάστε στον υπολογιστή σας το αρχείο Ο Γάτος και το Μήλο Με Συννεφάκια και Ήχους και ανοίξτε το στο Scratch.

  1. Μελετήστε τις εντολές και παρατηρείστε τον τρόπο που λειτουργεί το σενάριο.
  2. Να τοποθετήσετε το μήλο δεξιότερα στο δέντρο και να προσθέσετε άλλη μία ενδυμασία ώστε να μακρύνει περισσότερο το χέρι του γάτου.

Στολίζω το Δέντρο

Κατεβάστε στον υπολογιστή σας το αρχείο Στολίζω το Δέντρο και ανοίξτε το στο Scratch.

    1. Κάντε τις απαραίτητες αλλαγές ώστε οι μπάλες να κινούνται
      • Με διπλάσια ταχύτητα
      • Με υποδιπλάσια ταχύτητα
    2. Προσθέστε στο δέντρο άλλες 2 μπάλες

Dancer

Κατεβάστε στον υπολογιστή σας το αρχείο Dancer και ανοίξτε το στο Scratch.

  1. Ποια είναι η διαφορά στην εκτέλεση όταν πατάμε το σημαιάκι και όταν πατάμε το πλήκτρο Space;
  2. Δημιουργήστε ξανά το σενάριο επιλέγοντας διαφορετικό Υπόβαθρο, Αντικείμενο και Ήχο.

Scratch

Το Scratch είναι μία δυναμική οπτική γλώσσα προγραμματισμού που δημιουργήθηκε από το MIT Media Lab. Όντας δυναμική, επιτρέπει σε αλλαγές του κώδικα ακόμη και κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης των προγραμμάτων. Έχει ως στόχο τη διδασκαλία εννοιών προγραμματισμού σε παιδιά και εφήβους και να τους επιτρέψει να δημιουργήσουν παιχνίδια, βίντεο και μουσική. Μπορεί να μεταφορτωθεί δωρεάν και χρησιμοποιείται σε μια ευρεία ποικιλία δράσεων εντός και εκτός του σχολείου ανά τον κόσμο.

Για να μπείτε στο Scratch ακολουθήστε τον σύνδεσμο https://scratch.mit.edu/.

Δραστηριότητες σε Scratch:

 

Αλγόριθμοι και Προγραμματισμός

Με πολύ απλά λόγια, ο αλγόριθμος είναι μία διαδικασία, με την οποία λύνουμε κάποιο πρόβλημα. Αποτελείται από μία σειρά συγκεκριμένων οδηγιών οι οποίες εκτελούνται βήμα-βήμα. Οι αλγοριθμικές δομές χρησιμοποιούνται στον Προγραμματισμό για τη δημιουργία προγραμμάτων και εφαρμογών. Πλέον, ακόμα και ένα άτομο που δεν ασχολείται με προγραμματισμό, ακούει αρκετά συχνά την λέξη “αλγόριθμος”. Ειδικά με την καθημερινή χρήση των social media και την άνοδο της Τεχνητής Νοημοσύνης, έχουμε ήδη συνειδητοποιήσει την δύναμή τους.

Μαθαίνω Παίζοντας:

Τι Μάθαμε Σήμερα (Απαντήστε στις Ερωτήσεις Σωστού/Λάθους):

Λογισμικό

Το Λογισμικό του Η/Υ είναι όλα εκείνα που δεν μπορούμε να αγγίξουμε, δεν έχουν δηλαδή υλική υπόσταση. Χωρίζεται στο Λογισμικό Συστήματος και το Λογισμικό Εφαρμογών.

Λογισμικό Συστήματος: Πρόκειται για το Λειτουργικό Σύστημα (ΛΣ) και το σύνολο των Προγραμμάτων που χρειάζονται για να επικοινωνήσει ο χρήστης με τον Η/Υ.

  • Ποια Λειτουργικά Συστήματα γνωρίζεται;

Λογισμικό Εφαρμογών: Είναι μια μεγάλη ποικιλία διαφορετικών προγραμμάτων που εκτελούν συγκεκριμένες εργασίες σύμφωνα με τις απαιτήσεις και τις ανάγκες μας.

  • Ποιες εφαρμογές χρησιμοποιείται περισσότερο;
  • Ποια πακέτα λογισμικού εφαρμογών γνωρίζεται;

(Δώστε την απάντησή σας στο πλαίσιο κειμένου στο τέλος της σελίδας πατώντας το κουμπί Δημοσίευση Σχολίου)

Δραστηριότητες

  • Λειτουργικό Σύστημα: Πατήστε εδώ για να δείτε το video.
  • Εφαρμογές Γραφείου: Πατήστε εδώ για να δείτε το video.
  • Λύστε το Σταυρόλεξο που ακολουθεί

Υλικό και Περιφερειακές Συσκευές

Το Υλικό του Η/Υ είναι τα μέρη που μπορούμε να αγγίξουμε. Οι δύο κύριες κατηγορίες του Υλικού είναι τα περιεχόμενα της Κεντρικής Μονάδας (κουτί) και οι Περιφερειακές Συσκευές.

Δραστηριότητες:

  • Το Υλικό του Υπολογιστή: Κάντε κλικ εδώ για να μεταβείτε στην πλατφόρμα "Αίσωπος". Παρακολουθήστε τα σχετικά video και συμπληρώστε τις δραστηριότητες στα 4 φύλλα εργασίας.
  • Υλικό & Περιφερειακές Συσκευές: Κάντε κλικ εδώ και ολοκληρώστε τις δραστηριότητες στην πλατφόρμα "Αίσωπος".

Παιχνίδια:

Τα Μέρη του Υπολογιστή

Ένας Η/Υ αποτελείται από το Υλικό και το Λογισμικό. Τα βασικά μέρη του Υλικού αποτελούν η Κεντρική Μονάδα με τις Περιφερειακές Συσκευές. Οι Περιφερειακές Συσκευές κατατάσσονται σε συσκευές Εισόδου και Εξόδου. Το Λογισμικό κατηγοριοποιείται σε Λογισμικό Συστήματος και Λογισμικό Εφαρμογών.

Κάντε κλικ εδώ για να μεταβείτε στο Εργαλείο Εννοιολογικής Χαρτογράφησης στο Φωτόδεντρο. Μπορείτε να φτιάξετε τον παραπάνω εννοιολογικό χάρτη?

Δείτε περισσότερα στα παρακάτω Άρθρα: