Η αρχική ενασχόληση σας με την παιχνιδοποίηση θα πρέπει να περιλαμβάνει τα παρακάτω κείμενα:
1. Διαβάστε από το σύγγραμμα του Αλεβίζου (2021) το κεφάλαιο
"Θεωρίες παιχνιδοποίησης στη μάθηση και στην εκπαίδευση" (σελ. 23-30), για να παρατηρήσετε την συσχέτιση διάφορων θεωριών με την παιχνιδοποίηση.
2. Μελετήστε μια κριτική προσέγγιση της παιχνιδοποίησης στην εργασία της Πατανά (2019), που θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε πότε και γιατί την χρησιμοποιούμε, καθώς και λάθος προσεγγίσεις της. (σελ. 51-54)
3. Ανακαλύψτε πως μπορεί η παιχνιδοποίηση να συνδράμει μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, από την εργασία του Ασλανίδης (2021). (σελ. 13-17)
4. Εξετάστε τι συνιστά και τι όχι παιχνιδοποίηση, ποια πλεονεκτήματα προσφέρει στην εκπαίδευση και γιατί εφαρμόζεται στην εποχή μας, μαζί με τεχνικές παιχνιδοποίησης, μέσα από την εργασία των Γιοβανόπουλου και Κατσιούλα (2018). (σελ. 6-9 και 12-13)
5. Πως συνδέεται η παιχνιδοποίηση με τα κίνητρα και την δέσμευση; Μάθετέ το διαβάζοντας την εργασία του Alsawaier (2018). (σελ. 61-65)
6. Μάθετε τι ονομάζουμε "ροή" στα παιχνίδια και πως αυτή ενεργοποιεί τους μαθητές και τους βοηθά στη μάθησή τους, μέσα από το άρθρο των Hamari et al. (2014).
7. Αν θέλετε να καταλάβετε τις αρχές της παιχνιδοποίησης, αλλιώς αναφέρεται ως πλαίσιο MDE, από τις λέξεις Mechanics (Μηχανική), Dynamics (Δυναμική) και η Emotions (Συναισθήματα), πρέπει να διαβάσετε το άρθρο των Robson et al. (2015).
Για μεγαλύτερη εμβάθυνση μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρες τις μελέτες, καθώς και τις δύο επιπλέον που περιέχονται στον "οδηγό περαιτέρω μελέτης".
Βιβλιογραφικές Αναφορές
Alsawaier, R.S. (2018). "The effect of Gamification on motivation and engagement", International Journal of Information and Learning Technology, Vol. 35 No. 1, pp. 56-79. https://doi.org/10.1108/IJILT-02-2017-0009
Αλεβίζος, Χ. (2021). Η παιχνιδοποίηση στην εκπαίδευση. (Διπλωματική Εργασία, Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο) https://apothesis.lib.hmu.gr/bitstream/handle/20.500.12688/9956/AlevizosChrysovalantis2021.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Ασλανίδης, Τ. (2021). Tο Gamification (Παιχνιδοποίηση) ως εργαλείο στην εκπαίδευση και η συμβολή του στην καταπολέμηση μαθησιακών δυσκολιών. (Διπλωματική Εργασία, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας) https://dspace.lib.uom.gr/bitstream/2159/25922/1/AslanidisTimotheosMsc2021.pdf
Γιοβανόπουλος, Π.Α.& Κατσιούλας, Α. (2018). Ενίσχυση της μαθησιακής αποτελεσματικότητας των Στρατηγικών Συνεργατικής Μάθησης, (Collaborative Strategies), με Παιχνιδοποίηση (Gamification) και Web2, στη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Διπλωματική Εργασία, Πανεπιστήμιο Αιγαίου) https://hellanicus.lib.aegean.gr/handle/11610/18242
Hamari, J., Shernoff, D. J., Rowe, E., Coller. B., Asbell-Clarke, J., & Edwards, T. (2014). Challenging games help students learn: An empirical study on engagement, flow and immersion in game-based learning. Computers in Human Behavior, 54, 133–134. DOI:10.1016/j.chb.2015.07.045
Πατανά, Α. (2019). Μαθηματικά μονοπάτια εμπλουτισμένα με φορητές τεχνολογίες και παιχνιδοποίηση: μελέτη περίπτωσης. (Διπλωματική Εργασία, Πανεπιστήμιο Αιγαίου) https://hellanicus.lib.aegean.gr/handle/11610/19409
Robson, K., Plangger, K., Kietzmann, J. H., McCarthy, I., & Pitt, L. (2015). Is it all a game? Understanding the principles of gamification. Business Horizons, 58(4), 411–420. https://doi.org/10.1016/j.bushor.2015.03.006
Διατυπώστε τις σκέψεις ή τις απορίες σας!!!
Μπορείτε να ξεκινήσετε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση ή να λύσετε τις δικές σας απορίες. (Όπως ξέρετε, καλύτερα από τον καθένα, οι δικές μας απορίες μπορεί να είναι απορίες και πολλών άλλων)