Το ηλεκτρονικό χαρτοφυλάκιο συντάχθηκε ώστε να εξηγήσει και να υπερθεματίσει την παιδαγωγική προσέγγιση μάθησης βασισμένη στο παιχνίδι (GBL, Game Based Learning) ή αλλιώς στα σοβαρά παιχνίδια.
Το εκπαιδευτικό μοντέλο της «βασισμένης στο παιχνίδι μάθησης» αναπτύχθηκε τις προηγούμενες δύο δεκαετίες σε βαθμό που πλέον προσφέρονται μαθήματα σε επίπεδο πανεπιστημίου με αναγνώριση. Το μοντέλο δουλεύει εξίσου αποδοτικά στην τυπική μάθηση, όσο και σε εταιρικά μοντέλα, με μετρήσιμα αποτελέσματα (έρευνες αναφέρουν έως ≈+10%). Από σχεδιαστικής διάστασης, το ίδιο το παιχνίδι έχει ενσωματωμένη την πληροφορία, διέπεται από παιδαγωγικά διαμορφωμένα κριτήρια και προωθεί παιδαγωγικά αποτελέσματα προβάλλοντας γνωστικά αντικείμενα. Η έννοια του «σοβαρού» παιχνιδιού αντικατοπτρίζει τα στοιχεία και τις τεχνικές που εμπλουτίζουν:
- την μαθησιακή εμπειρία
- τον βαθμό εμπλοκής
- την αίσθηση του σκοπού
- την επανάληψη
- την αποτελεσματικότητα
- την αισθητηριακή επαγρύπνηση