Στην παρακάτω ψηφιακή αφήγηση μπορείτε να δείτε ένα απόσπασμα  αξιοποίησης της παιχνιδοκεντρικής μεθόδου στην διδακτική διαδικασία ενός μαθήματος ιστορίας στο Γυμνάσιο.

Μετάβαση σε αυτό το Sway

Τα στοιχεία του εν λόγω σεναρίου σε σχέση με την μέθοδο της παιχνιδοκενρικής μάθησης έχουν ως εξής:

Σενάριο παιχνιδοκεντρικής μάθησης για το Minecraft

Θέμα: Η Αρχαία Ελλάδα

Μαθήματα: Ιστορία, Αρχαία Ελληνικά, Γλώσσα

Διάρκεια: 2-3 ώρες

Μαθησιακοί Στόχοι:

  • Να γνωρίσουν οι μαθητές την αρχαία Ελλάδα
  • Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας
  • Να καλλιεργήσουν την δημιουργικότητα και την φαντασία τους

Αμοιβές:

  • Για κάθε σωστή απάντηση στη διάρκεια του παιχνιδιού, οι μαθητές κερδίζουν ένα κλειδί.
  • Για τη συμμετοχή τους στο κυνήγι θησαυρού, οι μαθητές κερδίζουν ένα τρόπαιο.

Κυνήγι θησαυρού:

Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των 4-5 ατόμων. Κάθε ομάδα λαμβάνει μια κάρτα με οδηγίες για το κυνήγι θησαυρού. Οι οδηγίες οδηγούν τους μαθητές σε διάφορα σημεία του κόσμου του Minecraft, όπου πρέπει να ολοκληρώσουν μια σειρά από εργασίες. Για κάθε ολοκληρωμένη εργασία, οι μαθητές κερδίζουν ένα κλειδί. Η ομάδα που θα βρει πρώτος τον θησαυρό κερδίζει το τρόπαιο.

Εργασίες κυνηγίου θησαυρού:

  • Βρείτε την Ακρόπολη και χτίστε ένα ιερό στο κέντρο της.

  • Βρείτε την Πνύκα και ανακαλύψτε την ιστορία της.

  • Βρείτε το Σούνιο και δείτε το ναό του Ποσειδώνα.

  • Βρείτε την Αρχαία Αγορά και μάθετε για την ιστορία του.

Εργασίες κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού:

  • Οι μαθητές πρέπει να συνεργαστούν για να ολοκληρώσουν τις εργασίες.
  • Οι μαθητές πρέπει να επικοινωνούν για να συντονίσουν τις προσπάθειές τους.
  • Οι μαθητές πρέπει να χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις τους για την αρχαία Ελλάδα για να ολοκληρώσουν τις εργασίες.

Προετοιμασία:

  • Ο καθηγητής πρέπει να δημιουργήσει έναν κόσμο Minecraft για το παιχνίδι.
  • Ο καθηγητής πρέπει να δημιουργήσει τις οδηγίες για το κυνήγι θησαυρού.
  • Ο καθηγητής πρέπει να προετοιμάσει τις εργασίες που θα πρέπει να ολοκληρώσουν οι μαθητές κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.

Εκτέλεση:

  • Ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει το θέμα του παιχνιδιού στους μαθητές.
  • Ο καθηγητής εξηγεί τους στόχους του παιχνιδιού και τους κανόνες του κυνηγίου θησαυρού.
  • Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και ξεκινούν το παιχνίδι.
  • Ο καθηγητής παρακολουθεί τις ομάδες και παρέχει βοήθεια όταν χρειάζεται.
  • Το παιχνίδι τελειώνει όταν μια ομάδα βρει τον θησαυρό.

Αξιολόγηση:

  • Η συμμετοχή των μαθητών στο παιχνίδι αξιολογείται με βάση την ολοκλήρωση των εργασιών και την επίτευξη των στόχων του παιχνιδιού.
  • Η συνεργασία και η επικοινωνία των μαθητών αξιολογείται με βάση την αποτελεσματική εργασία των ομάδων.
  • Η δημιουργικότητα και η φαντασία των μαθητών αξιολογείται με βάση την ποιότητα των κατασκευών τους.

 

 

Εργασία Αξιολόγησης 1

Δημιούργησε και εσυ ένα σενάριο μάθησης, σε μάθημα του γνωστικού σου αντικειμένου, το οποίο να αξιοποιεί τη μέθοδο της Παιχνιδοκεντρικής Μάθησης. Το κείμενο μπορείς να το γράψεις εδώ.