ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ της ΠΑΙΓΝΙΟΠΟΙΗΣΗΣ

Οι βασικές αρχές που αξιοποιούνται από τα δημοφιλή ψηφιακά παιχνίδια, ώστε να ενισχύσουν τα εσωτερικά κίνητρα του κοινού, υποστηρίζονται θεωρητικά από τις επιστήμες της ψυχολογίας και της παιδαγωγικής (Bruer, 1993, Clark, 1997, Lave, 1996). Οι αρχές αυτές έχουν κατηγοριοποιηθεί από τον Gee (2005), αναφορικά με την αίσθηση του ελέγχου(empowered learners) που δίνουν στον χρήστη, την ανάπτυξη της ικανότητας επίλυσης προβλημάτων (problemsolving) και την ενίσχυση της κατανόησης(understanding)

Επίλυση προβλήματος

η προσεκτική σειροθέτηση των προβλημάτων και η συγκρότηση των στόχων σε κύκλους επίτευξης, η παροχή των απαραίτητων πληροφοριών έγκαιρα και κατ’ απαίτηση, η απλοποίηση σύνθετων συστημάτων και η παροχή μιας ευχάριστης πρόκλησης, είναι απαράμιλλης σημασίας για την ενδυνάμωση του κινήτρου και την πρόκληση και διατήρηση του ενδιαφέροντος.

 

 

 

 

 

 

 

Κατανόηση του παίκτη τα ψηφιακά παιχνίδια παρέχουν στον χρήστη την ευκαιρία να κατανοήσουν τον λόγο για τον οποίο οφείλουν να πετύχουν τον εκάστοτε μικρό στόχο, καθώς τον αντιλαμβάνονται ως κομμάτι του γενικότερου στόχου στον οποίο αποσκοπούν. Συνήθως φαίνεται να είναι ευκολότερο για τους ανθρώπους να μαθαίνουν δεξιότητες, στρατηγικές και ιδέες όταν κατανοούν τη δομή του συστήματος στο οποίο αυτές συμμετέχουν, και οι ξεκάθαροι στόχοι και απαιτήσεις ενός προγράμματος επιτρέπουν στο υποκείμενο να το διαχειριστεί με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, κι ως απο-
τέλεσμα, αυξημένο κίνητρο (Keller, 1987).

Η αίσθηση του ελέγχου Συγκεκριμένα, η συμμετοχή του χρήστη στο παραγόμενο, η προσαρμογή στο στυλ του χρήστη, η δημιουργία του ρόλου και ο εξ αποστάσεως χειρισμός που παρέχουν τα ψηφιακά παιχνίδια,σχετίζονται με την αυτονομία και την επάρκεια, ως προϋποθέσεις του κινήτρου(deCharms, 2013, Deci & Ryan, 2004).

Views: 0