Τα παιχνίδια (games) μπορούν να ενισχύσουν τους στόχους, την αλληλεπίδραση, την ανατροφοδότηση, την επίλυση προβλημάτων, τον ανταγωνισμό, και την αφήγηση μέσα από διασκεδαστικά περιβάλλοντα μάθησης, στοιχεία που μπορούν να αυξήσουν τη δέσμευση των φοιτητών/τριών και να τους παρέχουν κίνητρα για μάθηση. Αυτός ο οδηγός εξετάζει τις διαφορές μεταξύ της παιχνιδιοποίησης και της μάθησης με βάση το παιχνίδι, τις παιδαγωγικές αξίες που μπορούν να φέρουν αυτές οι δύο στρατηγικές στη διδασκαλία, και τα στοιχεία παιχνιδιού που είναι κατάλληλα για δια ζώσης και διαδικτυακά μαθήματα.
Το παιχνίδι
…είναι μια δραστηριότητα (Brown)…
- φαινομενικά άσκοπη
- εθελοντική
- ελκυστική (μας κάνει να νοιώθουμε όμορφα)
- που απελευθερώνει από το χρόνο
- που μειώνει τη συνείδηση του εαυτού
(δεν ενδιαφερόμαστε αν φαινόμαστε όμορφοι, έξυπνοι,
… σταματούμε να σκεφτόμαστε ό,τι σκεφτόμαστε) - που έχει δυναμική αυτοσχεδιασμού
(μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε ιδέες για άλλες δραστηριότητες) - που δημιουργεί επιθυμία για συνέχιση…
Τι περιλαμβάνει το παιχνίδι (Eberle);
- Αναμονή–προσμονή (τι θα συμβεί;)
- Έκπληξη (στην ανακάλυψη, το απρόσμενο)
- Ψυχαγωγία (ευχαρίστηση)
- Κατανόηση (νέα γνώση ή σύνθεση)
- Δύναμη (από την κατανόηση της λειτουργίας του κόσμου μέσα από τις εμπειρίες)
- Ισορροπία, χάρη, αυτοκυριαρχία
Τα εκπαιδευτικά παιχνίδια έχουν σχεδιαστεί για να…
- βοηθήσουν να μάθουμε συγκεκριμένα θέματα
- επεκτείνουν έννοιες
- ενισχύσουν την ανάπτυξη
- βοηθήσουν να κατανοήσουμε ένα ιστορικό γεγονός
- βοηθήσουν να κατανοήσουμε έναν πολιτισμό
- βοηθήσουν να αναπτύξουμε μια ικανότητα ενώ παίζουμε
Views: 0