Εφαρμογές όπως το Kahοot, το Quiziz, το ClassDojo, το Classcraft και το Socrative είναι ιδιαίτερα
δημοφιλείς πλέον ανάμεσα και στους εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα και αυτό μπορούμε εύκολα να
το διαπιστώσουμε ,καθώς, αν ανοίξουμε λογαριασμούς και εισέλθουμε στις εφαρμογές αυτές, θα
διαπιστώσουμε πως θα βρούμε πολλές δημιουργίες Ελλήνων εκπαιδευτικών.
Kahoot
Το Kahoot είναι ένα δωρεάν εργαλείο που μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε κουίζ με ερωτήσεις
και απαντήσεις πολλαπλών επιλογών, το οποίο παίζουν οι μαθητές μας ταυτόχρονα (σε ένα εργα-
στήριο υπολογιστών ή με τάμπλετ με σύνδεση στο Διαδίκτυο). Αυτό γίνεται διασκεδαστικό παιχνί-
δι καθώς μετά από κάθε απάντηση, βγαίνει το σκορ των μαθητών ανάλογα με το αν απάντησαν
σωστά αλλά και το πόσο γρήγορα επέλεξαν την σωστή απάντηση.
Στο τέλος του παιχνιδιού/κουίζ ο εκπαιδευτικός μπορεί να κατεβάσει τις απαντήσεις όλων των μα-
θητών και να ελέγξει τα λάθη και τις αδυναμίες τους. Επιλέγει [Get Results] που εμφανίζεται στο
τέλος του παιχνιδιού πάνω δεξιά και μετά [Save results] οπότε και κατεβαίνει ένα αρχείο με τα ο-
νόματα των παικτών/ομάδων και την επιλογή τους σε κάθε ερώτηση. Με αυτό τον τρόπο μπορεί να
ελέγξει και τις επιλογές του κάθε μαθητή και πιθανές αδυναμίες.
Πώς παίζουμε ένα κουίζ
Μέσα στο εργαστήριο ώστε ο υπολογιστής του εκπαιδευτικού να προβάλλεται σε μεγάλη οθόνη
βιντεοπροβολέα.
Ο εκπαιδευτικός πηγαίνει στο λογαριασμό του και επιλέγει το κουίζ που θέλει να παίξουν οι μαθη-
τές του.
Ζητάει από τους μαθητές να μεταβούν στη σελίδα https://kahoot.it/#/
Ο εκπαιδευτικός επιλέγει το PLAY και από το επόμενο παράθυρο επιλέγει το [Classic] ώστε να
παίξει ο κάθε μαθητής μόνος του. Μετά επιλέγει το μωβ κουτάκι START NOW.
Αμέσως εμφανίζεται ένας αριθμός GAME PIN. Αυτό τον αριθμό πρέπει οι μαθητές να αντιγρά-
ψουν στον δικό τους υπολογιστή μέσα στο κουτί Game PIN και μετά πατάνε ENTER.
Μόλις συνδεθούν, γράφουν το όνομά τους ή το όνομα της ομάδας τους ,αν κάνουν το κουίζ σε ο-
μάδες. Αυτόματα το όνομα που γράφουν εμφανίζεται στην οθόνη του εκπαιδευτικού. Όταν όλοι οι
μαθητές έχουν μπει στο παιχνίδι, το παιχνίδι ξεκινάει.
Στην οθόνη του εκπαιδευτικού εμφανίζεται η ερώτηση και οι 4 απαντήσεις με διαφορετικό χρώμα
και σχήμα η καθεμία. Οι μαθητές πρέπει να κοιτάξουν προσεκτικά την οθόνη του βιντεοπροβολέα
και να επιλέξουν την απάντηση που θεωρούν σωστή και μετά να πάνε στον δικό τους υπολογιστή
και να πατήσουν το χρώμα της απάντησης που έχουν επιλέξει. Οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις δεν
φαίνονται στη δική τους οθόνη παρά μόνο τα τετράγωνα με τα χρώματα.
Για κάθε απάντηση υπάρχει χρόνος και θα πρέπει οι μαθητές να μην τον ξεπεράσουν, γιατί μετά
δεν μπορούν πλέον να απαντήσουν.
Μόλις τελειώσει ο χρόνος ή όταν έχουν απαντήσει όλοι οι μαθητές, σταματά ο χρόνος, εμφανίζο-
νται οι απαντήσεις και η σωστή και οι ψήφοι της κάθε απάντησης. Μετά εμφανίζονται τα ονόματα
των καλύτερων μαθητών για την ερώτηση αυτή αλλά και το σκορ των καλύτερων μέχρι εκείνη την
ώρα. Σημασία δεν έχει μόνο να επιλέξουν την σωστή απάντηση αλλά και να την επιλέξουν όσο
γρηγορότερα μπορούν!
Ο εκπαιδευτικός περνάει στην επόμενη ερώτηση μέχρι να τελειώσει το κουίζ, οπότε και εμφανίζο-
νται τα τελικά αποτελέσματα!
Παίζοντας σε ομάδες
Η τάξη μπορεί να παίξει και σε ομάδες αν ο εκπαιδευτικός στην αρχή του κουίζ επιλέξει [Team
Mode] και όχι [Classic] όπως είπαμε παραπάνω.
Τότε ζητείται από την κάθε ομάδα να επιλέξει ένα όνομα και μετά να γράψουν και τα ονόματα τα
δικά τους.
Η διαφορά είναι ότι μετά την κάθε ερώτηση, δίνεται λίγος χρόνος για να συζητήσει η ομάδα προ-
τού εμφανιστούν στην οθόνη τους οι απαντήσεις.
Πώς φτιάχνουμε ένα κουίζ
Ο εκπαιδευτικός συνδέεται στο https://create.kahoot.it/ και κάνει εγγραφή (που είναι δωρεάν).
Στην πάνω μπάρα μπορούμε να δούμε ‘Κahoots’ δηλαδή όλα τα κουίζ που έχουμε φτιάξει.
Επιλέγουμε [Create] από την μαύρη μπάρα στο πάνω μέρος.
Στο παράθυρο που ανοίγει, επιλέγουμε από την αριστερή στήλη που λέει Quiz [create new].
Ξεκινάμε γράφοντας τον τίτλο στο κουίζ μας [Title].
Από κάτω πρέπει να γράψουμε μία σύντομη περιγραφή στο πλαίσιο κειμένου [Description].
Αφήνουμε όπως είναι το [Location] (να υπάρχουν τα κουίζ μας όλα μαζί στο My kahoots) και το
[Visibility] (να μπορούν να τα δουν όλοι για να το παίξουν το κουίζ) και επιλέγουμε την γλώσσα
που θέλουμε να είναι το κουίζ μας από το [Language].
Πάνω δεξιά στο πλαίσιο που λέει [Cover Image] μας δίνει την δυνατότητα να επιλέξουμε μία εικό-
να για αρχική εικόνα του κουίζ μας. Μπορούμε είτε να επιλέξουμε ένα πίνακα από την έτοιμη βι-
βλιοθήκη που προσφέρει το εργαλείο [Image Library by Getty Images] ή να ανεβάσουμε μία δικιά
μας εικόνα από τον υπολογιστή μας που σχετίζεται με το κουίζ που δημιουργούμε [Upload your
Image].
Έχοντας ετοιμάσει τα εισαγωγικά του κουίζ επιλέγουμε [ok, Go] από την πάνω μπάρα δεξιά για να
ξεκινήσουμε να προσθέτουμε τις ερωτήσεις μας.
Στο παράθυρο που ανοίγει, ξεκινάμε επιλέγοντας το [Add Question].
Γράφουμε την πρώτη μας ερώτηση.
Από κάτω επιλέγουμε τον χρόνο που θέλουμε να δώσουμε στους μαθητές για να απαντήσουν την
ερώτηση και αφήνουμε στο [YES] το [award points] αν θέλουμε να είναι κουίζ με βαθμούς ανάμε-
σα στους μαθητές.
Δεξιά πάνω στο [Media] μπορούμε να ανεβάσουμε μία εικόνα που να συνδέεται με την ερώτησή
μας είτε από την έτοιμη βιβλιοθήκη είτε δικιά μας φωτογραφία, Αυτή τη φορά μπορούμε να ανε-
βάσουμε και κάποιο βίντεο γράφοντας την διεύθυνσή του στο κουτάκι και επιλέγοντας σε δευτερό-
λεπτα την έναρξη και την λήξη του βίντεο. Επιλέγουμε [Add] και εμφανίζεται το βίντεο – το κομ-
μάτι που έχουμε επιλέξει. Δεν χρειάζεται δηλαδή να παρακολουθήσουν όλο το βίντεο. Αν δεν μας
αρέσει επιλέγουμε το [Remove] και δοκιμάζουμε πάλι.
Στο κάτω μέρος γράφουμε 4 απαντήσεις, μία σωστή και 3 λάθος. Δίπλα στην κάθε απάντηση υπάρ-
χει ένα γκρίζο κυκλάκι. Πατάμε πάνω στο κυκλάκι της σωστής απάντησης και αυτό γίνεται πράσι-
νο.Μόλις είμαστε έτοιμοι με την πρώτη ερώτηση, πατάμε στην πάνω μπάρα το [Next] ώστε να προ-
χωρήσουμε στην επόμενη ερώτηση με τον ίδιο τρόπο. Βλέπουμε την πρώτη μας ερώτηση και επι-
λέγουμε [Add Question] στο κάτω μέρος για να επαναλάβουμε την ίδια διαδικασία για όλες τις ε-
ρωτήσεις.
Όταν έχουμε ολοκληρώσει τις ερωτήσεις μας, επιλέγουμε το [Save] (Αποθήκευση) που βρίσκεται
πάνω δεξιά. Μπορούμε να αλλάξουμε τη σειρά των ερωτήσεων επιλέγοντας και τραβώντας την
ερώτηση στη θέση όπου τη θέλουμε. Μπορούμε επίσης να επεξεργαστούμε τις ερωτήσεις και να
κάνουμε αλλαγές επιλέγοντας το μολυβάκι δίπλα σε κάθε ερώτηση ή σε κάθε κουίζ μας.
Όταν ολοκληρώσουμε την εργασία μας, επιλέγουμε το [I’m done] από την πάνω μπάρα.
Το κουίζ μας είναι έτοιμο! Μπορούμε πάντα να το βρούμε από το ‘My kahoots’ στην πάνω μπάρα.
Δίνοντας το κουίζ στους μαθητές (παίζεται στο kahoot app)
Δίπλα σε κάθε κουίζ υπάρχει το σύμβολο ενός Κυπέλλου. Πατώντας το ανοίγει ένα παράθυρο που
μας επιτρέπει να δώσουμε το κουίζ αυτό στους μαθητές μας σαν εργασία. Απλά εμείς πρέπει να
βάλουμε την ημερομηνία και ώρα που θα λήγει η προθεσμία και να πατήσουμε το [Create]. μας
δίνεται ο σύνδεσμος του παιχνιδιού [Challenge Link] τον οποίο και αντιγράφουμε πατώντας το
μπλε [Copy] και μας δίνεται επίσης και το [Game Pin] δηλαδή ο αριθμός που πρέπει να προσθέ-
σουν για να παίξουν και τον οποίο επίσης αντιγράφουμε πατώντας το μπλε [Copy]. Επιλέγουμε
[Done] για να κλείσει το παράθυρο.
Μπορούμε να μοιραστούμε το κουίζ μας με άλλους εκπαιδευτικούς (ακόμα και αν είναι ιδιωτικό)
αν επιλέξουμε τις 3 κάθετες τελείες και μετά [Share] και γράψουμε το username τους στο παράθυ-
ρο. Αμέσως το κουίζ μας εμφανίζεται στα kahoot τους ‘Shared with me’. Μπορούμε να το έχουμε
ιδιωτικό αλλά τότε μόνο εμείς θα μπορούμε να το δείξουμε στους μαθητές μας αφού συνδεθούμε.
Αν θέλουμε να το προσθέσουμε σε blog ή να το δείξει και άλλος εκπαιδευτικός θα πρέπει να το έ-
χουμε δημόσιο.
Quizizz
Το Quizizz είναι ένα δωρεάν διαδικτυακό εργαλείο, παρόμοιο με το Kahoot, που επιτρέπει στους
εκπαιδευτικούς να δημιουργούν εύκολα και γρήγορα παιγνιώδη κουίζ με σκοπό την αξιολόγηση
των μαθητών τους σε πραγματικό χρόνο τάξης. Τα κουίζ προβάλλονται στην τάξη και κάθε μαθη-
τής απαντάει σε αυτά μέσα από τη δική του συσκευή (υπολογιστή, τάμπλετ, smartphone).Μπορεί
εύκολα να εφαρμοστεί και στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και σε κάθε απάντηση εμφανίζονται
εικόνες επιβράβευσης για σωστή απάντηση ή για ενθάρρυνση της προσπάθειας σε περίπτωση λά-
θους απάντησης.
To ClassDojo είναι Web 2.0 εργαλείο διαχείρισης τάξης σε πραγματικό χρόνο που έχει ως στόχο
να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να βελτιώσουν τη συμπεριφορά των μαθητών κατά τη διάρκεια
της διδασκαλίας στην τάξη, εύκολα και γρήγορα.
Αποτελεί μέσο παρακολούθησης και αποτύπωσης δεξιοτήτων αλλά και αδυναμιών μαθητών καθώς
και εξαγωγής χρήσιμων δεδομένων και στατιστικών που οι εκπαιδευτικοί μπορούν να διαμοιρα-
στούν με τους γονείς αλλά και τους διευθυντές των σχολικών μονάδων.

Το ClassDojo βοηθά τους εκπαιδευτικούς να βελτιώσουν τη συμπεριφορά στη τάξη και προάγει
καλές συνήθειες μάθησης με μόνο ένα «κλικ» σε ένα σταθερό/φορητό Η/Υ, ταμπλέτα ακόμη και
κινητό.
Στοχεύει σε ενδυνάμωση επιθυμητής συμπεριφοράς και επιτευγμάτων στην τάξη, μέσω επιβαβευ-
σης σε πραγματικό χρόνο.
Προσελκύει το ενδιαφέρον και την προσοχή των μαθητών χωρίς κόπο, με χρήση άμεσων μηνυμά-
των.
Ενθαρρύνει τα εγγενή κίνητρα και Χτίζει θετικές συνήθειες εκμάθησης.
Υποστηρίζει την εύκολη εξαγωγή δεδομένων, στατιστικών & συνολικού απολογισμού.
Βοηθά στην κατανόηση συμπεριφοράς και δεξιοτήτων μαθητών χωρίς να χρειάζεται χειροκίνητη
εισαγωγή δεδομένων μετά τη διδακτική ώρα.
Επιτρέπει στους μαθητές να παρακολουθήσουν την απόδοσή τους στην τάξη και στους γονείς την
εξελικτική πορεία των παιδιών τους μέσω αποστολής δεδομένων σε τακτά χρονικά διαστήματα,
εύκολα και γρήγορα.
Δεν χρειάζεται εγκατάσταση λογισμικού. Απαιτείται μόνο μια υπολογιστική μονάδα για τον εκπαι-
δευτικό και σύνδεση στο διαδίκτυο.Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διαδραστικούς πίνακες, σε Η/Υ
συνδεδεμένους με προβολέα ή απλά σε ένα smartphone/ταμπλέτα.Επιτρέπει την εύκολη και γρήγο-
ρη δημιουργία των τάξεων μέσα από ένα ιδιαίτερα φιλικό περιβάλλον για τους εκπαιδευτικούς.
Διαμορφώνεται ανάλογα με τις ανάγκες των τάξεων και των σχολείων και το πιο σημαντικό διατί-
θεται εντελώς δωρεάν!
Στην εφαρμογή Classcraft υπάρχουν χιλιάδες επίδοξοι μαχητές, μάγοι και θεραπευτές που ξεκλει-
δώνουν πραγματικά κατορθώματα και επιβραβεύσεις μέσα στην τάξη, χάρη στις επιδόσεις και τη
συμπεριφορά τους. Τα βραβεία μπορεί να είναι επιπλέον χρόνος στα διαγωνίσματα, τη δυνατότητα
να εμφανιστείς αργότερα στο μάθημα, ακόμη και να ζητήσεις βοήθεια σε κάποια ερώτηση. Μπο-
ρείς και να «τηλεμεταφερθείς» έξω από την αίθουσα για 2 λεπτά!
Οι μαθητές «παίζουν» μαζί σε ομάδες και πρέπει να φροντίζουν να είναι τυπικοί. Αν κάτι πάει
στραβά, αν η συμπεριφορά τους δεν είναι η σωστή, χάνουν «πόντους ζωής» και υπάρχουν αντί-
στοιχα ποινές.
Η εφαρμογή Socrative είναι δωρεάν και εκπαιδευτική και αποτελεί ένα online σύστημα απαντήσε-
ων των μαθητών. Βασίζεται στο γεγονός ότι ο καθηγητής μπορεί να δημοσιεύει εκπαιδευτικές α-
σκήσεις. Οι μαθητές δίνουν τις απαντήσεις τους ψηφιακά και ο καθηγητής μπορεί να παρακολουθεί
τις απαντήσεις όλων των μαθητών. Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή σε πραγματικό χρόνο (ερωτή-
ματα, συγκέντρωση και οπτικοποιήση των απαντήσεων), ο καθηγητής μπορεί να αναγνωρίσει και
να αξιολογήσει το επίπεδο της απόδοσης και της κατανόησης σε ολόκληρη την τάξη με ένα πολύ
εύκολο τρόπο! Η εφαρμογή Socrative σας εξοικονομεί χρόνο, έτσι ώστε η τάξη να μπορεί να συ-
νεργαστεί και να συζητήσει περαιτέρω. Υπάρχουν δύο εκδόσεις της εφαρμογής, μια για τον καθη-
γητή και μια για τους μαθητές. Οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν την εφαρμογή Socrative-teacher
για να δημιουργήσουν ένα εικονικό δωμάτιο και να προετοιμάσουν το κουίζ, οι μαθητές εισέρχο-
νται στο δωμάτιο μέσω της εφαρμογής Socrative-student.

Views: 0

Leave a Reply