- Το πρώτο άρθρο που καλείστε να μελετήσετε, εξετάζει την εικονική πραγματικότητα σαν διδακτικό εργαλείο. Αρχικά, αναφέρονται κάποια γενικά στοιχεία σχετικά με τους παράγοντες που επηρρεάζουν τη μαθησιακή διαδικασία και ορίζονται οι βασικές αρχές που διέπουν τη μάθηση. Στη συνέχεια γίνεται μια ιστορική αναδρομή της χρήσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών σαν διδακτικά εργαλεία σε σχέση με τις κυριότερες θεωρίες μάθησης και στη συνέχεια προσδιορίζεται η θέση, ο ρόλος και η σημασία της εικονικής πραγματικότητας. Εξετάζεται ο τρόπος με τον οποίο αυτή ικανοποιεί τις βασικές αρχές που διέπουν τη μαθησιακή διαδικασία, παρουσιάζεται ο αναγκαίος εξοπλισμός για την υλοποίηση εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας και τέλος, αναπτύσσεται προβληματισμός σχετικά με τις δυνατότητες, αλλά και τις αδυναμίες της.
Η Εικονική Πραγματικότητα στην Εκπαίδευση: Οι δυνατότητες του μέσου
- Η παρακάτω διατριβή συγκρίνει τη μαθησιακή εμπειρία μεταξύ ενός τρισδιάστατου εικονικού περιβάλλοντος (Second Life) και ενός δισδιάστατου εικονικού περιβάλλοντος (BlackBoard Vista) στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι εικονικοί κόσμοι μπορούν να ενισχύσουν την κοινωνική παρουσία, την αλληλεπίδραση και την ικανοποίηση των φοιτητών, υποστηρίζοντας αποτελεσματικά τα συνεργατικά μοντέλα μάθησης. Ωστόσο, εσείς καλείστε να εστιάσετε στο 2ο κεφάλαιο (σελ.47-68)
Εναλλακτικές Μορφές Εκπαίδευσης: η χρήση εικονικών κόσμων στην ηλεκτρονική μάθηση
- Το παρακάτω άρθρο εξετάζει πώς οι αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η εικονική/επαυξημένη πραγματικότητα (VR/AR), βελτιώνουν την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της εικονικής πραγματικότητας στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Το κείμενο τονίζει τις βελτιώσεις στην εμπλοκή των μαθητών, την αποδοτικότητα της μάθησης και τις διαδραστικές εμπειρίες σε πραγματικό χρόνο, υπογραμμίζοντας τη συνεχή σύνδεση μεταξύ των εικονικών και των πραγματικών κόσμων.
Research into improved Distance Learning using VR Technology