Εισαγωγή

Εισαγωγή

Οι εξελίξεις στον χώρο της τεχνολογίας προσφέρουν ποικίλα καινοτόμα εργαλεία, εφαρμογές και λογισμικά, που διευκολύνουν, υποστηρίζουν και υλοποιούν ενέργειες σε διάφορους τομείς. Συγκεκριμένα στον τομέα της εκπαίδευσης, εισάγονται πολλά εργαλεία που καθιστούν τη διδασκαλία και τη μάθηση, ελκυστικότερη και αποτελεσματικότερη. Ένα παράδειγμα σύγχρονης τεχνολογίας που ξεκίνησε να αξιοποιείται προσφάτως στην εκπαίδευση, είναι οι "Εικονικοί κόσμοι" (Virtual Worlds).

Μετά την ολοκλήρωση της ενασχόλησής σας με το υλικό αυτού του ιστολογίου, θα επιτευχθούν οι ακόλουθοι μαθησιακοί στόχοι και θα είστε σε θέση να:

  • ορίζετε την έννοια των εικονικών κόσμων στην τριτοβάθμια εξΑΕ
  • περιγράφετε πως αξιοποιούνται οι εικονικοί κόσμοι στην τριτοβάθμια εξΑΕ
  • διακρίνετε πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα από την αξιοποίηση των εικονικών κόσμων στην τριτοβάθμια εξΑΕ
  • αναφέρετε συσκευές και τεχνολογίες που πρέπει να υπάρχουν ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι εικονικοί κόσμοι στην τριτοβάθμια εξΑΕ

Virtual World for Students: VR in Education

Οδηγός περαιτέρω μελέτης:

Για να εισαχθείτε στο θέμα των εικονικών κόσμων στην εκπαίδευση, μπορείτε να διαβάσετε τα παρακάτω άρθρα σχετικά με τη θεματική.

Στο άρθρο του Warburton  (2009) με τίτλο: "Second life in higher education: Assessing the potential for and the barriers to deploying virtual worlds in learning and teaching" παρουσιάζονται οι προοπτικές των τρισδιάστατων χώρων στην εκπαίδευση, οι διδακτικές προσεγγίσεις αξιοποίησης των εικονικών κόσμων και τελείωνει περιγράφοντας τα εμπόδια στην επιτυχημένη αξιοποίηση των εικονικών κόσμων. Το άρθρο θα το βρείτε εδώ.

Ακόμη, μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο των Shonfeld και Greenstein (2020), με τίτλο: "Factors promoting the use of virtual worlds in educational settings", το οποίο επικεντρώνεται στα κοινωνικά και γνωστικά αποτελέσματα στους φοιτητές από τη συμμετοχή στους εικονικούς κόσμους. Το άρθρο μπορείτε να το βρείτε εδώ.

Επιπλέον, στο άρθρο των Rinn κ.ά. (2023), με τίτλο: "Virtual Worlds in Education- A Systematic Literature Review", θα συναντήσετε πληροφορίες για τη χρήση των εικονικών κόσμων στην εκπαίδευση και πως αυτοί αξιοποιήθηκαν κατά την περίοδο της εξαναγκαστικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, λόγω του Covid-19. Τό άρθρο μπορείτε να το βρείτε εδώ.

Παράλληλα, μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα σύντομο βίντεο που εξηγεί την έννοια των εικονικών κόσμων και πως αυτοί μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαίδευση.

Τέλος, οι Ghanbarzadeh και Ghapanchi (2016), συνέγραψαν το άρθρο με τίτλο: "Investigating various application areas of three-dimension virtual worlds in higher education", στο οποίο περιγράφουν τις εφαρμογές των τρισδιάστατων κόσμων στην εκπαίδευση και την επίδραση που αυτοί έχουν σε αυτήν. Το άρθρο μπορείτε να το βρείτε εδώ.