Τα πρώτα βήματα της Εικονικής Πραγματικότητας ξεκίνησαν τις δεκαετίες του '80 και του '90. Σήμερα η τεχνολογία των Εικονικών Κόσμων έχει εξελιχθεί ραγδαία και προσφέρουν πλούσια εργαλεία και δυνατότητες στην εκπαίδευση.
Ορισμός
Οι Εικονικοί κόσμοι είναι τρισδιάστατα συνθετικά περιβάλλοντα στον υπολογιστή, στα οποία πολλαπλοί χρήστες εμφανίζονται ως «ενσαρκώσεις». Οι χρήστες αλληλεπιδρούν μεταξύ τους αλλά και με το περιβάλλον, εξερευνούν τον χώρο και δημιουργούν νέο περιεχόμενο. Πρόκειται για μια ψηφιακή πραγματικότητα όπου μπορείς να επαναπροσδιορίσεις τις αισθήσεις και την ύπαρξή σου.
Χαρακτηριστικά
- Τρισδιάστατο περιεχόμενο: Παρέχεται ποιοτική οπτική οπτική απόδοση του περιβάλλοντος, των χρηστών και των αντικειμένων σε 3 διαστάσεις.
- Πολυχρηστικότητα: Συνυπάρχουν πολλαπλοί χρήστες και γίνονται αντιληπτοί ως «ενσαρκώσεις» (Avatars).
⇒Avatars: Είναι η εικονική ταυτότητα που αποκτούν οι χρήστες, την οποία ελέγχουν και την διαμορφώνουν όπως επιθυμούν, αναδεικνύοντας την μοναδικότητά τους.
- Διάρκεια: Βασικό χαρακτηριστικό των εικονικών κόσμων είναι η συνέχιση της ύπαρξης και εξέλιξης του περιβάλλοντος ανεξάρτητα από την παρουσία των χρηστών.
- Επικοινωνία και συνεργασία: Οι χρήστες μπορούν να επικοινωνούν, να συνεργάζονται και να συμβάλλουν στην εξέλιξη του περιβάλλοντος. Επίσης, έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν ομάδες ανάλογα με τα κοινά ενδιαφέροντα και εμπειρίες από τους εικονικούς κόσμους.
- Πλοήγηση: Είναι η βασικότερη ενέργεια του χρήστη. Έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρονται στο περιβάλλον και να αλληλοεπιδρούν είτε μέσω του βαδίσματος είτε της εξερεύνησης.
Υποσημείωση: Οι εικόνες του βίντεο δημιουργήθηκαν μέσω της εφαρμογής Copilot και το Avatar της δασκάλας μέσω Canva.