Η μάθηση μέσω του παιχνιδιού  αναφέρεται στην γενικότερη χρήση των ψηφιακών παιχνιδιών, τα οποία χρησιμοποιούνται προκειμένου να υποστηρίξουν μια διδασκαλία ή ένα αντικείμενο μάθησης σε οποιονδήποτε κλάδο. Πρόκειται ουσιαστικά για τη μάθηση μέσω παιχνιδιού που έχει καθορισμένα μαθησιακά αποτελέσματα και περιλαμβάνει κάθε είδους παιχνιδιού (ψηφιακό, επιτραπέζιο, με κάρτες, κτλ) (Parrotta, Featherstone, Aston, & Houghton, 2013).

Τα ψηφιακά παιχνίδια κατά τον Prensky (2001) έχουν τα εξής χαρακτηριστικά, τα οποία προκαλούν την ενασχόληση των παικτών μαζί τους

Το παιχνίδι που ακολουθεί έχει δημιουργηθεί μέσω της πλατφόρμας e-me και ανήκει στην κατηγορία memory games.

Μνήμη η ικανότητα του εγκεφάλου να αποθηκεύει και να ανακτά νέες πληροφορίες μέσα από τις διάφορες εμπειρίες (Αλεξάνδρου, 2016).

Αναπτυξιακές δυσκολίες των παιδιών που σχετίζονται με δυσκολίες της μνήμης και της μνημονικής οργάνωσης είναι :

  • Μαθησιακές δυσκολίες
  • Αναπτυξιακή Δυσπραξία
  • Φωνολογικές δυσκολίες
  • Διάσπαση – Υπερκινητικότητα
  • Διαταραχές Ακουστικής Επεξεργασίας

Μια δραστηριότητα των μαθηματικών της Α δημοτικού μετατρέπεται σε παιχνίδι μνήμης. Για την υλοποίηση της δρατηριότητας αξιοποιήθηκε η πλατφόρμα e-me και η επιλογή e-me content (δημιουργία περιεχομένου)  και memory game.

 

Βιβλιογραφία

Prensky, M. (2001). Digital Natives, Digital Immigrants. MCB University Press, 9(5),1-6 .

Parrotta, C., Featherstone, G., Aston, H. & Houghton, E. (2013). Game-based Learning: Latest Evidence and Future Directions (NFER Research Programme: Innovation in Education). Slough: NFER.

Αλεξάνδρου, Στρ. (2016) Μνήμη. 120 ασκήσεις οργάνωσης και τόνωσής της για παιδιά. Αθήνα: Προσέγγιση Παιδιού- Εφήβου- Οικογένειας.

Leave a Reply