Εισαγωγή

Η ενασχόληση των παιδιών με τα ψηφιακά παιχνίδια αποτελεί πραγματικότητα της σημερινής εποχής. Παρόλο που ελλοχεύουν κίνδυνοι από την καθημερινή χρήση ηλεκτρονικών συσκευών, δίνονται δυνατότητες να αξιοποιηθούν αποτελεσματικά στον χώρο της εκπαίδευσης.

Έτσι, αναπτύσσεται η προσέγγιση της παιχνιδοκεντρικής μάθησης (Gamed-Based Learning - GBL), που στοχεύει στην αυξημένη εμπλοκή των μαθητών/τριών που προκαλείται από ένα παιχνίδι καθώς αξιοποιεί τα κίνητρά τους. Υπάρχουν διάφορες κατηγορίες παιχνιδιών (ψηφιακά, επιτραπέζια, υβριδικά) που προσαρμόζονται σε εκπαιδευτικά παιχνίδια. Είναι σημαντικό, να έχουν καθοριστεί συγκεκριμένοι μαθησιακοί στόχοι ώστε το παιχνίδι να είναι αποδοτικό ως εκπαιδευτική δραστηριότητα.

Η έννοια της παιχνιδοποίησης (gamification) στην εκπαίδευση δημιουργεί έντονο ενδιαφέρον και πρόθεση συμμετοχής σε μια διαδικασία που οι συμμετέχοντες βιώνουν ως παιχνίδι, χωρίς να συμμετέχουν απαραίτητα σε ολοκληρωμένο παιχνίδι. Χρησιμοποιούνται συμπεριφορικές μέθοδοι με επιβραβεύσεις, κίνητρα και πόντους.

Η παιχνιδοκεντρική μάθηση και η παιχνιδοποίηση αποτελούν σύγχρονες τάσεις στο
πεδίο των εκπαιδευτικών παιχνιδιών. Οι συμμετέχοντες στη διαδικασία σχεδιασμού ενός εκπαιδευτικού παιχνιδιού πρέπει να αναδείξουν τις δημιουργικές δεξιότητές τους, να βρίσκουν λύσεις/ εναλλακτικές, να αναπτύξουν υπολογιστικές σκέψεις και ψηφιακές δεξιότητες.

2024-02-02

00:22:02

Leave a Reply