Τα παιχνίδια σοβαρού σκοπού (serious games – SG) χρησιμοποιούνται σε ποικίλους τομείς όπως στον πολιτισμό, την υγεία, τη βιομηχανία, και έχουν εφαρμογή: στην εκπαίδευση (education),την κατάρτιση (training), αλλά και
τη δια βίου μάθηση (life-long learning).
Ο στόχος των παιχνιδιών σοβαρού σκοπού είναι διττός:
η μάθηση και η ψυχαγωγία.
Ως προς τη μάθηση μπορούν να χρησιμοποιηθούν:
♦για τη δόμηση γνώσεων (knowledge)
♦για την ανάπτυξη/εξάσκηση δεξιοτήτων (skills), καθώς και
♦για τη διαμόρφωση στάσεων και συμπεριφορών (attitude).
Λόγω του διττού τους στόχου, όταν σχεδιάζουμε παιχνίδια σοβαρού σκοπού ορίζουμε επιπλέον και τους μαθησιακούς τους στόχους. Τα παιχνίδια σοβαρού σκοπού αφορούν ένα συγκεκριμένο θέμα. Οι μαθησιακοί στόχοι επιχειρείται να επιτευχθούν μέσα από την εμπειρία του παιχνιδιού και ορίζονται σε σχέση με το εξεταζόμενο θέμα. Οι μαθησιακοί στόχοι (learning objectives) δεν ταυτίζονται, ούτε και θα πρέπει να συγχέονται με τον στόχο του παιχνιδιού (goal): ο στόχος του παιχνιδιού είναι αυτό που προσπαθεί να πετύχει ο παίκτης μέσα στο παιχνίδι.