Μελέτες περίπτωσης

Προκειμένου να κατανοήσετε πώς μπορείτε στην πράξη να αξιοποιήσετε τους εικονικούς κόσμους είναι σημαντικό να διαβάσετε τις παρακάτω μελέτες περίπτωσης. Τα παραδείγματα που παρατίθενται στα παρακάτω άρθρα πραγματικά είναι πολύ βοηθητικά.

Προτού, όμως, δείτε ιδέες για να χρησιμοποιήσετε τους εικονικούς κόσμους στην τάξη σας, ρίξτε μια ματιά στο παρακάτω πληροφοριογράφημα (infographic) που σας παρουσιάζει πώς η αξιοποίηση του εικονικού κόσμου Second Life εμπλούτισε τη διδασκαλία ξένων γλωσσών, συνέβαλε στην πρόοδο των μαθητών και έδωσε κίνητρο στους εκπαιδευτικούς να τον αξιοποιήσουν και στο μέλλον!

Αν και η έρευνα από την οποία αντλήθηκαν τα αποτελέσματα αφορά εκπαιδευτικούς τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από όλο τον κόσμο, θεωρήθηκε χρήσιμο να σας παρουσιαστεί, ώστε να καταλάβετε, γιατί θα ήταν καλό να χρησιμοποιήσετε τους εικονικούς κόσμους ως εκπαιδευτικό εργαλείο, βλέποντας τις απόψεις κάποιων εκπαιδευτικών της πράξης, όπως εσείς.

Πατήστε πάνω στο πληροφοριογράφημα, ώστε να μπορέσετε να το δείτε.

Ας δούμε τώρα κάποιες μελέτες περίπτωσης!

1.Τρόποι αξιοποίησης των εικονικών κόσμων στην περιβαλλοντική εκπαίδευση. Για να το δείτε πατήστε εδώ

2. Η επίδραση της αξιοποίησης εικονικού περιβάλλοντος στην κατανόηση εννοιών της μηχανικής, όπως η ταχύτητα, η επιτάχυνση και η τριβή. Αφορά μαθητές της Ε' τάξης του δημοτικού. Για να το δείτε πατήστε εδώ

3. Αποτελέσματα από τη χρήση μίας εφαρμογής Εικονικής Πραγματικότητας για τη διδασκαλία του μαθήματος της Αισθητικής Αγωγής σε μαθητές Ε’ τάξης δημοτικού σχολείου. Για να το δείτε πατήστε εδώ

4. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο», το οποίο απευθυνόταν σε μαθητές Ε΄ και Στ΄ τάξης Δημοτικών Σχολείων της 3ης εκπαιδευτικής περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Κυκλάδων. Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από την 3η Περιφέρεια Δημοτικής Εκπ/σης Κυκλάδων και το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Κυκλάδων, με την τεχνολογική υποστήριξη και του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Οι δραστηριότητες στις οποίες κλήθηκαν να συμμετάσχουν οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: δραστηριότητες οι οποίες πραγματοποιούνταν στην τάξη, δραστηριότητες οι οποίες υλοπoιήθηκαν στα πλαίσια τηλεδιάσκεψης με το λογισμικό Big Blue Button και δραστηριότητες οι οποίες υλοποιήθηκαν στο περιβάλλον του εικονικού κόσμου Firestorm. Μπορείτε να το δείτε εδώ