Updated on June 16, 2024
Μελέτες Περίπτωσης
Μελέτες περίστωσης
Στην παρούσα έρευνα παρουσιάζονται τα χαρακτηριστικά, οι λειτουργίες του λογισμικού EcoMUVE, καθώς και ο τρόπος εμπλοκής των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με παιγνιώδη στοιχεία για την επιστήμη των οικοσυστημάτων και προορίζεται κυρίως για μαθητές της μέσης εκπαίδευσης.
https://eproceedings.epublishing.ekt.gr/index.php/online-edu/article/view/3225/3294
Στη παρούσα μελέτη περίπτωσης παρουσιάζεται η διδασκαλία των οικονομικών μαθημάτων σε ένα επαγγελματικό λύκειο μέσω νέων τεχνολογιών. Γίνεται αναφορά στα εικονικά περιβάλλοντα και στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους, όπως συνεργασία, παιχνίδια ρόλων, προσομοιώσεις, όπως η προσομοίωση μιας δημοπρασίας.
https://mag.e-diktyo.eu/wp-content/uploads/2016/11/3techn_deuter.pdf
Η μελέτη αυτή ερευνά ένα πιλοτικό πρόγραμμα που χρησιμοποιεί τον εικονικό κόσμο του Second Life για την παροχή διεθνούς εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Μέσα από αυτή τη μελέτη, οι συγγραφείς εξετάζουν τα πλεονεκτήματα και τις προκλήσεις της χρήσης ενός εικονικού κόσμου ως εργαλείο διδασκαλίας και μάθησης. DOI:10.1186/1472-6920-14-36
https://www.researchgate.net/publication/260370263_Use_of_a_virtual_world_computer_environment_for_international_distance_education_Lessons_from_a_pilot_project_using_Second_Life
Η παρούσα μελέτη περίπτωσης, παρά το γεγονός ότι εφαρμόστηκε σε περιβάλλον μεικτής μάθησης, καθώς υλοποιήθηκε στο σχολικό χώρο με τη παρουσία του εκπαιδευτικού, ανέδειξε την αποδοτικότητα των εικονικών κόσμων μέσω των υψηλότερων επιδόσεων των μαθητών της Γ’ Γυμνασίου και την ανάπτυξη κλίματος συνεργασίας μεταξύ τους.
Aξιοποίηση του Minecraft EDU - Εργαστήρι χημείας
https://youtu.be/mS4Y_avaBWw?si=c9o8_02DoLz0kNb-
Αξιοποίηση του Second life για εκπαιδευτικούς σκοπούς
https://youtu.be/qOFU9oUF2HA?si=41g-mN4UwIRlmbNs
Οδηγός περαιτέρω μελέτης:
Vázquez, J. A. C., Ledesma, E. F. R., & Báez, L. C. (2022). Virtual worlds in distance learning. International Journal of Evaluation and Research in Education, 11(2), 907-916.
https://core.ac.uk/download/pdf/587988951.pdf
González, M. A., Santos, B. S. N., Vargas, A. R., Martín-Gutiérrez, J., & Orihuela, A. R. (2013). Virtual worlds. Opportunities and challenges in the 21st century. Procedia Computer Science, 25, 330-337.
https://doi.org/10.1016/j.procs.2013.11.039
Dung, D. T. H. (2020). The advantages and disadvantages of virtual learning. IOSR Journal of Research & Method in Education, 10(3), 45-48.
Ζαράνη, Γ. (2022). Τα περιβάλλοντα εικονικών κόσμων ως εκπαιδευτικά εργαλεία για την προώθηση της ομαδοσυνεργατικής μάθησης: η αξιοποίηση του OpenSimulator στο μάθημα της Ιστορίας.
https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1801
Ζιάγκος, Γ. (2021). Οι νέες τεχνολογίες στα πλαίσια της διαπολιτισμικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Διαμόρφωση των πολιτών του κόσμου.
https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/187
Καρακουλάκης, Ν. Α. (2019). Μελέτη του τρόπου χρησιμοποίησης των εικονικών κόσμων στην εκπαίδευση.
URI: http://repository.library.teimes.gr/xmlui/handle/123456789/7410
Κούρου, Β. (2017). Η εμπειρία των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τη χρήση των εικονικών κόσμων στην εκπαιδευτική πράξη στην Ελλάδα.
https://hellanicus.lib.aegean.gr/handle/11610/22607
Monova-Zheleva, M. H., & Tramonti, M. (2015). Uses of the Virtual World for Educational Purposes. Компютърни науки и комуникации, 4(2), 106-125.
Σοφός, Α., Κώστας, Α., Παράσχου, Β. 2015. Νέες Τάσεις και Προοπτικές στην Διαδικτυακή Εκπαίδευση. [Κεφάλαιο Συγγράμματος]. Στο A.Σοφός, Α.Κώστας, & B. Παράσχου 2015. Online εξ αποστάσεως εκπαίδευση. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Kεφ 6. Σελ.222-226. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/187 https://repository.kallipos.gr/bitstream/11419/187/2/06_kefalaio_6.pdf
Φόρμα Αξιολόγησης