7. Παιχνιδοκεντρική μάθηση (οδηγός περαιτέρω μελέτης)

Αν θέλετε να εμβαθύνετε περισσότερο σε ζητήματα που αφορούν την παιχνιδοκεντρική μάθηση μπορείτε να μελετήσετε τις επόμενες πηγές.

 

Οδηγός περαιτέρω μελέτης

 

  1.      Ζακόπουλος, Β., Κελεσίδης, Ε., Κουνελάκης, Κ., Νιάρη, Μ. και Χαρτοφύλακα, Α. (2022). Το ψηφιακό 

 εκπαιδευτικό παιχνίδι “1821 - 2021. 200 χρόνια από την επανάσταση, ένα ταξίδι στα χρόνια του Αγώνα”. 

 Ένα εργαλείο στα χέρια του/της  εκπαιδευτικού. Στο Παναγιωτακόπουλος, Χ., Καρατράντου, Α., &

Αρμακόλας, Σ. (Επιμ.). Πρακτικά Εργασιών 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Ένταξη και Χρήση των

ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία». Ανακτήθηκε στις 1 Φεβρουαρίου 2024 από

https://www.etpe.gr/wp-content/uploads/2022/12/B018-0255-0266- HIUCICTE2022_paper_130.pdf

  1.     Θεοδοσίου, Σ. & Καρασαββίδης, Η. (2016). Η ανταπόκριση μελλοντικών εκπαιδευτικών σε ένα πλαίσιο

υποστήριξης σχεδιασμού σοβαρών παιχνιδιών. Στο A. Mikropoulos, N. Papachristos, A. Tsiara, P. Chalki

(Επιμ.), Proceedings of the  10th Pan-Hellenic and International Conference “ICT in Education” Ioannina:

HAICTE. 22-25 September 2016 (σς 235-243). Ανακτήθηκε 1 Φεβρουαρίου 2024

από:   https://www.etpe.gr/wp-content/uploads/pdfs/etpe2449.pdf

  1.    Κιούρτη, Ε. & Χριστοδουλάκης, Γ. (2022). Βιντεοπαιχνίδια σοβαρού σκοπού:

Περιβάλλοντα γραμματισμού και εκμάθησης λεξιλογίου για την ελληνική ως

δεύτερη ξένη γλώσσα. Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ

 Αποστάσεως Εκπαίδευσηκαι την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 18(1), 91-108.

Ανακτήθηκε 1 Φεβρουαρίου 2024 από:

https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/openjournal/article/view/25432

  1.    Μαυρίδης, Α. (2017). Technological Framework to Supporting Digital Game-

Based Learning. Διδακτορική διατριβή. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ανακτήθηκε στις

31  Ιανουαρίου 2024 από    https://freader.ekt.gr/eadd/index.php?doc=41303&lang=el

5.   Rulyansah, A., Ghufrom, S., Nafiah, Akhwani & Mariati, P. (2023). Competencies of Teachers in Game-

Based    Padagogy. Pegem Joyrnal of Education and Instruction, Vol. 13, No 2, (pp. 354-370). Ανακτήθηκε

στις 31 Ιανουαρίου 2024 από    https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1386824.pdf

6. Παιχνιδοκεντρική μάθηση (φόρμα αξιολόγησης)

Απαντήστε στις επόμενες ερωτήσεις αυτοαξιολόγησης για να ελέγξετε το επίπεδο της κατανόησης του πεδίου στο οποίο έχουμε αναφερθεί.

 

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1325556

 

 

4. Παιχνιδοκεντρική μάθηση (διαδραστικό βίντεο)

Παρακολουθήστε στη συνέχεια το επόμενο διαδραστικό βίντεο στο οποίο δύο νέοι συνάδελφοι μας μιλούν για την ιδέα τους να δημιουργήσουν εκπαιδευτικά παιχνίδια για τους μαθητές τους.

 

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1325130

3. Παιχνιδοκεντρική μάθηση (ψηφιακή αφήγηση)

Στην επόμενη φηφιακή αφήγηση θα περιγράψουμε τα βασικά χαρακτηριστικά της διδασκαλίας με την αξιοποίηση της παιχνιδοκεντρικής μάθησης.

 

https://sway.cloud.microsoft/kW7H2bzUwpXS5y8O

 

 

 

2. Καλώς ήρθατε στην παιχνιδοκεντρική μάθηση! (εισαγωγικό βίντεο)

 

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας μας επιτρέπει να χρησιμοποιούμε νέα εργαλεία που  εμπλουτίζουν τη διδασκαλία μας. Δείτε το επόμενο βίντεο που αναφέρεται στην παιχνιδοκεντρική μάθηση.

1. Παιχνιδοκεντρική μάθηση (προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα)

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα από την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών

Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα είναι οι εκπαιδευτικοί μετά το τέλος της επιμ'ορφωσης να είναι σε θέση να:

  • περιγράφουν την έννοια της παιχνιδοκεντρικής μάθησης
  • αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα από την χρήση της παιχνιδοκεντρικής μάθησης στη διδασκαλία τους
  • συνδέουν την παιχνιδοκεντρική μάθηση με τις αρχές του εποικοδομισμού
  • δικαιολογούν την επιλογή της παιχνιδοκεντρικής μάθησης ως ένα σύγχρονο αξιόπιστο εργαλείο κατά τη διδασκαλία τους
  • αναφέρουν την παιχνιδοκεντρική μάθηση ως έναν νέο καινοτόμο τρόπο διδασκαλίας

Η αξία του ιστολογίου

Σκοπός της δημιουργίας του ιστολογίου είναι η χρησιμοποίηση της τεχνολογίας (ιδιαίτερα των πολυμέσων) στην εκπαιδευτική διαδικασία, αξιοποιώντας την δημοφιλία που παρουσιάζουν στις νεότερες ηλικίες. Η μετάβαση από την παραδοσιακή (μετωπική) διδασκαλία στις σύγχρονες απαιτήσεις της παιδαγωγικής, με ιδιαίτερο βάρος στον κοινωνικό εποικοδομισμό, σε συνδυασμό με την εξέλιξη της τεχνολογίας, αναδεικνύει τις δυνατότητες του ψηφιακού σχολείου.

Το νέο εκπαιδευτικό περιβάλλον που διαμορφώνεται είναι θελκτικό και υπηρετείται από ένα πλήθος μέσων που το κάνει ευχάριστο και εύχρηστο από τους μαθητές, ενώ η διαδραστικότητα του περιεχομένου, αναμένεται να δημιουργήσει αυξημένο ενδιαφέρον στους μαθητές. Ο εμπλουτισμός της διδασκαλίας με πολλά και διαφορετικά τεχνολογικά μέσα και η χρήση τους με βάση τις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις, έχει σαν στόχο να αυξήσει την συμμετοχή των μαθητών και να ενδυναμώσει τα κίνητρά τους στην αναζήτηση της γνώσης.

Πυθαγόρειο Θεώρημα

Πυθαγόρας ο Σάμιος

 

Ο Πυθαγόρας ο Σάμιος ( 580 π.Χ.-496 π.Χ.)ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς Έλληνες φιλοσόφους της αρχαιότητας, που έγινε ιδιαίτερα γνωστός για το θεώρημα που απέδειξε στη Γεωμετρία και αφορούσε τη σχέση που έχουν οι πλευρές ενός ορθογωνίου τριγώνου. Το Πυθαγόρειο θεώρημα όπως ονομάστηκε προς τιμή του, θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα θεωρήματα της Ευκλείδειας Γεωμετρίας και θα γνωρίσουμε διάφορες πτυχές του στις επόμενες παραγράφους.

Θα προσεγγίσουμε το Πυθαγόρειο θεώρημα μέσα από το επόμενο πρόβλημα.

Το πρόβλημα του δίκαιου διαμοιρασμού των κτημάτων.

 

ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΘΕΩΡΗΜΑ

Για να δούμε στη συνέχεια τη διατύπωση του πυθαγόρειου θεωρήματος. Μελετήστε την επόμενη παρουσίαση.

Παρουσίαση στο π.θ.

 

Παρακολουθήστε στη συνέχεια ένα πολύ όμορφο βίντεο που παρουσιάζει την απόδειξη του  Πυθαγόρειου θεωρήματος. Το νερό στα τετράγωνα προσομοιάζει το εμβαδόν του κάθε τετραγώνου!

 

 

ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΘΕΩΡΗΜΑ (Αντίστροφο)

Ο κεκλιμένος πύργος της Πίζας είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός οικοδομήματος που ... δεν είναι κτισμένος κάθετα στη Γή. Πως θα μπορούσαμε με την βοήθεια του Πυθαγόρειου θεωρήματος να αποδείξουμε ότι δεν σχηματίζει ορθή γωνία με το έδαφος;

 

Πύργος της Πίζας (Ιταλία)

 

Μελετήστε την επόμενη παρουσίαση που αναφέρεται στο αντίστροφο του πυθαγόρειου θεωρήματος (πως δηλαδή μπορούμε να βεβαιωθούμε ότι ένα τρίγωνο είναι ή δεν είναι ορθογώνιο).

Παρουσίαση στο αντίστροφο του Πυθαγόρειου θεωρήματος

 

Όπως έχουμε παρατηρήσει στα προηγούμενα αρχεία υπάρχουν κάποιες τριάδες αριθμών (Πυθαγόρειες τριάδες) που όταν αντιπροσωπεύουν τις πλευρές ενός τριγώνου, τότε αυτό είναι πάντα ορθογώνιο. Στην επόμενη παρουσίαση θα δούμε μερικούς τρόπους που δημιουργούνται τέτοιες πυθαγόρειες τριάδες.

 

Πυθαγόρειες τριάδες

 

Στη συνέχεια ακολουθεί ένα τεστ αυτοαξιολόγησης, για να ελέγξουμε την κατανόηση των εννοιών που αναφέρθηκαν στις προηγούμενες ενότητες.

 

Πηγές

Wikipedia

Φωτόδενδρο

Μαθηματικά Β΄Γυμνασίου (βιβλίο μαθητή), ΙΤΥΕ Διόφαντος